Pasaden martxoaren 14an ZERBIKAS, REDAPSen parte bezala, Inklusio Oso Zerbitzuaren Ikasketa Zerbitzu Komunitatearekin batu egin zen on line sistemen bitartez / El pasado 14 de marzo ZERBIKAS, como miembro de la REDAPS se reunió on line con la Comunidad de Aprendizaje de Aprendizaje Servicio de Plena Inclusión.


Ikasketa komunitate hau 13 hezkuntza berezi eta orokorreko zentroek osatzen dute. Tandem forman lan egiten dute: hezkuntza bereziko zentro batek eta zentro orokor batek (edo bat baino gehiago) talde bat osatzen dute, ikasle, familia eta langileetaz osatua, eta ikasketa zerbitzu bat sortzen dute. Aurtengo proiektuak ODS, autodeterminazioa edo pertsona ezinduen eskubideak lantzen dituzte.

Rafa Mendiak, ZERBIKASen hezkuntza arloko arduradunak, parte hartu zuen hurrengo puntuak landuz:

  • Ikasketa zerbitzuaren eta honen oinarrien inguruko aurkezpen labur bat
  • Adibide batzuen azalpena
  • Entitateekin lankidetzarako garrantzia landu zen, kasu honetan bi zentroen arteko lankidetza, sare kolaboratiboak sortuz 
  • 2018ko Ikasketa zerbitzu sarietan oinarrituz, 2019ko sarien aurkezpena egin zen, eta aurkezteko zer egin behar den azaldu zen
  • Web orri batzuk aurkeztu ziren eta ikasketa zerbitzu materialak. Eta baita 60 praktika onen gida ere.

Horrez gain, parte hartzaileen eta txostengilearen artean elkarrizketa interesgarria gertatu zen, ideiak argituz eta ikasketa zerbitzu proiektuen inguruan galdetuz, etorkizuneko lankidetzaren oinarri gisa.


Esta Comunidad de Aprendizaje, está formada por 13 colegios de educación especial y ordinaria. Funcionan en tándem: un cole de educación especial y otro de ordinaria (o varios) crean un equipo motor formado por alumno/as, familias y profesionales y montan un proyecto de ApS. Este año los proyectos se enmarcan en los ODS, la Autodeterminación o los Derechos de las personas con discapacidad.

Rafa Mendia, Responsable de Formación de ZERBIKAS intervino destacando los siguientes aspectos:

-Primero una breve presentación  y una introducción sobre el ApS y sus elementos fundamentales.

-Presentación de algunos ejemplos

-Se destacó la importancia de colaborar entidades, en este caso los dos tipos de centros, creando redes colaborativas.

-A partir de la presentación de los premios del año 2018 se hizo una presentación de los premios ApS  2019 y qué hay que hacer para presentarse. 

-Se presentaron  algunas webs y  materiales de ApS así como la Guía de 60 Buenas Prácticas.

Como colofón se tuvo un interesante diálogo entre los participantes y el ponente, aclarando ideas y proyectándose hacia el futuro colaborativo en el desarrollo de proyectos de Aprendizaje-Servicio.